پارچه های مبل مدرن

هنگام جستجوی یک مبل جدید، یکی از مهمترین (و نادیده گرفته ترین) ویژگی های مورد توجه ، جنس تشکیل شده در لوازم داخلی است. مبل جدید شما ممکن است در اتاق نشیمن زرق و برق دار به نظر برسد ، اما اگر پارچه یا مواد نتوانند در برابر سایش و استفاده روزانه مقاومت کنند، ممکن است در چند ماه از خرید خود پشیمان شوید.

قبل از خرید مبل موردنظرتان که مرکز اصلی اتاق نشیمن است ، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد مواد رایج استفاده شده در لوازم داخلی مثل مبل بدانید ، در اینجا می توانید بهترین پارچه را برای مبل خود پیدا کنید!

انواع پارچه های مبل و مواد Materialscouch به طور معمول در یکی از دو دسته طبقه بندی می شوند: مصنوعی یا طبیعی. این مقاله شامل دسته سوم برای پارچه های با کارایی بالا است. به خاطر داشته باشید که بیشتر پارچه های مصنوعی و طبیعی با مواد دیگر مخلوط می شوند – بعید به نظر می رسد که پنبه خالص یا مواد نایلون خالص پیدا کنید. علاوه بر این ، نوع باف یا درجه چرمی می تواند بر میزان مقاوم بودن مواد تأثیر بگذارد.

اما برای دسترسی به جدید ترین محصولات روز می توانید از سایت فرازنده دیدن کنید. گروه مبلمان فرازنده با بیش از هشتاد سال سابقه کار در عرصه مبلمان و وسایل چوبی بهترین گزینه برای تولید وسایل با کیفیت و ماهرانه هستند. نمونه کارهای غیرژورنالی این مجموعه را در قسمت پروژه ها قرار داده ایم که با مراجعه به این قسمت می توانید بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

پارچه های مبل مدرن

پارچه های مصنوعی

به دنبال پارچه ای با کیفیت بالا هستید که در برابر محو شدن و رنگ آمیزی مقاومت می کند؟ پارچه های مصنوعی گزینه خوبی هستند! مصنوعی می تواند توسط خودشان مورد استفاده قرار گیرد یا با سایر الیاف مصنوعی یا طبیعی مخلوط شود – آنها را به سبک و عملکرد بسیار متنوع درآورد.

غالباً ، گزینه های با دوام بیشتری در مواد مصنوعی نسبت به همتایان طبیعی آنها پیدا خواهید کرد. برخی از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی پارچه های عملکرد نامیده می شوند که بعداً با جزئیات توضیح خواهیم داد. برای شروع خلاصه ای از فواید پارچه های مصنوعی استفاده شده در مبلمان را در ادامه می آوریم:

۱. مقاومت بالا: پارچه های مصنوعی معمولاً دارای مقاومت بالایی در برابر سایش، پارگی و شکستگی هستند که آنها را به گزینه ای مناسب برای استفاده در مبلمان تبدیل می کند.

۲. آسانی در نظافت: پارچه های مصنوعی به دلیل سطح صاف و ضدآب خود، به راحتی قابل شستشو و تمیزکاری هستند.

۳. قابل استفاده در فضاهای خارج از منزل: این نوع پارچه ها به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، مناسب برای استفاده در فضاهای باز و فضای های عمومی مانند رستوران ها و کافه ها هستند.

۴. گزینه اقتصادی: پارچه های مصنوعی علاوه بر اینکه قابل تمیزکاری و نگهداری آسان هستند، قابل تولید با قیمت مناسب تر نسبت به پارچه های طبيعی نيز می‌باشند.
بیایید نگاهی دقیق تر به گزینه های مختلف در مواد مصنوعی بیندازیم.

پارچه های مبل مدرن

۱_ ریون ویسکوز

نوع به نظر رسیدن و جلوه ظاهری پنبه یا ابریشم را دوست دارید اما پارچه ای کمی بادوام تر می خواهید؟ ویسکوز ریون ممکن است نیازهای شما را برآورده کند! مانند سایر انواع ریون که معمولاً در لباس پیدا خواهید کرد ، ویسکوز ریون یک پارچه نیمه سنتز محسوب می شود زیرا از مواد طبیعی مانند خمیر چوب گرفته شده است.

برای ساختن ویسکوز ریون ، سلولز (که به طور طبیعی در دیواره های سلولی گیاهان وجود دارد) با مواد شیمیایی تحت درمان قرار می گیرد تا آن را به رشته های طولانی و با دوام برای بافندگی تبدیل کند. به خاطر داشته باشید که ریون ویسکوز اغلب با سایر مواد مخلوط می شود.
از ویژگی های این پارچه:
✅ دوام

✅ نرم

✅ جایگزین مقرون به صرفه برای ابریشم

❌ مستعد چین و چروک

❌ لکه ها و آلودگی ها را به راحتی نشان می دهد

پارچه های مبل مدرن

۲. پلی استر

وقتی نفت ، هوا و آب را مخلوط می کنید چه می کنید؟ تحت شرایط آزمایشگاهی ، پلی استر تولید می کند! این ماده مصنوعی بسیار عالی است زیرا تولید آن آسان است و دوام و انتخاب زیادی را برای پارچه های مبل فراهم می کند. غالباً ، با الیاف طبیعی مانند پنبه یا پشم ترکیب می شود.

✅ مقاوم در برابر محو شدن ، چین و چروک

✅ قوی و کشیده

✅ تمیز کردن آسان

لکه های مبتنی بر آب را آزاد می کند

✅ شکل را خوب نگه می دارد

پارچه های مبل مدرن

۳. مخمل

مخمل لوکس بودن و شیکی را بیان می کند و از لباس شما گرفته تا مبلمانتان مورد استفاده قرار می گیرد! البته مخملی لوکس واقعی کاملاً از ابریشم ساخته شده است و می تواند بسیار گران باشد. اما بیشتر مخملی امروز از ترکیبی از ریون و ابریشم یا پنبه ساخته شده است.

فرآیند ساخت مخمل نسبت به سایر پارچه ها پیچیده تر است. در اصل ، ضخامت دو پارچه به طور همزمان بافته می شود و سپس جدا می شود تا یک پارچه نرم و لطیف بسازد.

❌ برای تمیز کردن به یک حلال حرفه ای نیاز دارد

✅دارای رنگ های غنی تر و پر جنب و جوش تر است

✅ بادوام و دست و پنجه نرم نمی کند

پارچه های مبل مدرن

پارچه ها و مواد طبیعی

سبک ، راحتی و دوام بی انتها در دنیای پارچه های مبل طبیعی در انتظار شما هستند! مواد طبیعی که غالباً لوکس تر و از دوام کمتری نسبت به همتایان مصنوعی خود بر خوردارند ، متناسب بودن و سبکی منحصر به فردی را ارائه می دهند که مواد مصنوعی ارائه نمی دهند.

 

اگر نگهداری آسان و دوام قابل توجهی در لیست چک شما قرار دارد ، مواد طبیعی گزینه هایی برای آن دارند؛ به علاوه ، می توانید ترکیبات طبیعی سنتز شده پیدا کنید که مزایای هر دو ماده را ترکیب می کند.

۱. چرم

چرم شیک ترین پارچه طبیعی ، دوام بالا و بهترین انتخاب از بین پارچه های طبیعی است که برای مبل ها نیز موجود است و استفاده می شود. آنقدر متنوع است که می توانید گزینه هایی را برای مطابقت با هر سبک پیدا کنید، از فوق مدرن تا قدیمی. ما عاشق چرم هستیم زیرا تمیز کردن و نگهداری آن آسان است و با افزایش سن نرم تر و بهتر می شود. اگرچه این قیمت نسبت به تقریباً هر ماده مبل دیگری با قیمت گران‌تری همراه است ، اما ارزش این سرمایه گذاری را دارد!

✅ تمیز کردن و حفظ آن آسان است

✅ مقاوم در برابر آب و سایر آلودگی‌ها

✅ مقاوم در برابر آلرژی و حساسیت های پوستی

✅ با دوام و مقاوم نسبت به ساییدگی و پارگی طبیعی

❌ حساس به سوراخ ها و خراش ها از پنجه های حیوان خانگی و اشیاء تیز

❌ می تواند با گرما و رطوبت چسبنده باشد

پارچه های مبل مدرن

۲. ابریشم

✅ مقاوم در برابر چروک

❌ به صورت حرفه ای تمیز می شود

❌ سایش و پارگی را سریعتر نشان می دهد و به لکه حساس است

❌ گران

❌ زیر نور خورشید محو می شود

اگر به دنبال یک قطعه زیبا و منحصر‌ به فرد هستید و با کمی نگهداری بیشتر مشکلی ندارید ، ابریشم پارچه مبل برای شماست! پارچه ابریشمی یکی از لوکس ترین گزینه های مبل شما است. شما نمی توانید هیچ پارچه ای نرم تر ، براق تر یا سرسبز تر از ابریشم پیدا کنید – اما آنچه به سبک می گیرید ، با دوام قربانی می کنید.

ابریشم هنوز قوی است ، اما بیشتر از سایر مواد اثاثه یا لوازم داخلی دیگر به احتمال زیاد می شود. این برای مقادیر زیاد استفاده مناسب نیست و احتمالاً در اتاقهایی که برای موارد خاص استفاده می شود بهتر از هر روز در اطراف است.

پارچه های مبل مدرن

۳. پنبه

وقتی صحبت از نرمی و راحتی کلی می شود ، پنبه هیچ رقابت ندارد! این بسیار نرم اما بسیار بادوام است ، به همین دلیل برای بسیاری از چیزهای دیگر خارج از اثاثه یا لوازم داخلی مبل استفاده می شود. الیاف پنبه ای به راحتی رنگ و بافتن است ، بنابراین می توانید پنبه را در مجموعه های بی شماری از رنگ ها و الگوهای پیدا کنید.

مشابه چرم ، مبل های پنبه ای با استفاده نرمتر می شوند – اما تا زمانی که چرم باشد دوام ندارد. پنبه نیز با سایر پارچه ها بسیار آسان است ، بنابراین می توانید با همان تطبیق پذیری دوام بیشتری داشته باشید.

✅ مقاوم در برابر محو شدن

✅ بافتهای محکم تر آن را قوی تر می کنند

– می تواند از نظر شیمیایی تحت درمان قرار گیرد تا مقاومت لکه ای اضافه شود

❌ لکه ها و چین و چروک ها به راحتی

پارچه های مبل مدرن

۴. کتان

کتان ویژگی های مشابهی با پنبه دارد اما برای ایجاد یک بافت متمایز است. کتان از الیاف گیاه کتان چرخانده شده است، گیاهی که نزدیک به ۶،۰۰۰۰ سال برای ساخت پارچه کشت شده است!

کتان از پنبه قوی تر است ، اما می توان آنرا رنگ آمیزی کرد و در الگوهای بی شماری درست کرد مانند پنبه بافته شد. همچنین می تواند به راحتی لکه دار و چروک شود ، بنابراین توصیه می کنیم کتان عملکردی پیدا کنید که در مناطق ترافیکی مانند اتاق نشیمن خانوادگی بهتر باشد.

✅ مقاوم در برابر قرص

✅ اغلب برای اسلایدها استفاده می شود ، که می توان به راحتی تمیز کرد

✅ مخلوط های خاصی قابل شستشو هستند

✅ رطوبت را دور می کند

✅ مقاوم در برابر محو شدن

❌ به راحتی چین و چروک

پارچه های مبل مدرن

جمع بندی

پارچه مبل با الیاف طبیعی معمولاً از موادی مانند پنبه، کتان، پشم یا ابریشم تهیه می‌شود. این نوع پارچه‌ها به دلیل استفاده از مواد طبیعی، نرم و راحت بودن و همچنین تنفس پذیر بودن، برای استفاده در تولید مبلمان بسیار مناسب هستند. همچنین الیاف طبیعی دارای خصوصیات ضد حساسیت و دوام بالا هستند که آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در محصولات خانگی تبدیل کرده است. همچنین پارچه های مصنوعی یکی از مواد محبوب برای استفاده در مبلمان هستند. این نوع پارچه ها از موادی مانند پلی استر، نایلون و ریون ویسکوز ساخته شده و به دلیل سبکی، قابل شستشو بودن و مقاومت در برابر لکه ها، بسیار مناسب برای استفاده در مبلمان هستند. علاوه بر این، پارچه های مصنوعی به راحتی قابل تولید در طرح ها و رنگ های مختلف هستند که این امکان را به طراحان و تولید کنندگان مبلمان می دهد تا طرح های خلاقانه تر و گسترده تری را به بازار عرضه کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مفید و کامل درباره انواع پارچه های مبلمدرن توضیح داده ایم که شما می توانیدبا توجه به این اطلاعات بهترین نوع پارچهای که مناسب با استفاده و مدل شماست را انتخاب کنید. این انتخاب آگاهانه باعث زیباتر شدن دکوراسیون شما می شود. 

امتیاز شما: post

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *